zondag 12 augustus 2012

Za 11-8: De keys

Vanavond slapen we op Key West. Ik  heb in Nederland al het Best Western Hibiscus geboekt dus we weten waar we naar toe gaan vanavond. Maar we beginnen met het free continental breakfast bij de Fairway Inn. Dit bestaat uit geroosterde boterhammetjes met de keuze uit jam, jam en nog een smaakje jam. Een zoet broodje of melk met cornflakes. Ook kun je thee of koffie nemen. Het is veel minder uitgebreid dan gisteren, maar voldoende voor nu.

Na het ontbijt pakten we de koffers bij elkaar. En vertrokken we. Eerst langs de walmart. FF een picknick lunch inslaan. Nou ja dat ff bij de Walmart loopt altijd wat uit ;-). Maar met wat fruit en broodjes en nutella stonden we weer buiten. Op naar de Keys. De rit duurt 2 en half uur voordat je vanaf Florida City in Key West bent. Het plan was vooral om te genieten onderweg en nergens te stoppen behalve voor de picknick. Morgen doen we rustig aan en stoppen we bij de leuke plekjes die we vandaag gespot hebben.

Op Marathon Key hebben we op Sombrero Beach geluncht. Hier stond een picknick tafel speciaal op ons te wachten. Daan (het chocopastamonster) kreeg zijn watermeloen en een broodje met..., Timo z'n kipstrips en Esmée at van alles wat. Het was erg warm. We hebben ook even bij het strand gekeken. Maar er zaten grote torren tussen de stenen dus de jongens vonden het niks. Toen we terug naar de auto liepen zagen we nog wel een hele grote leguaan op het pad zitten. Dus dat was een mooi kadootje voor ons fototoestel!

We reden verder en kwamen bij het hotel aan. Hup zwembroeken aan en plonzen! Wat een mooi motel. We hebben een prachtige kamer.

Lekker ruim. En meteen aan het zwembad. Na een uurtje wilde ik toch wel dat we nog wat van het eiland zouden zien. Dus hup weer uit het zwembad en lopen maar. Het hotel ligt vlak bij Duvalstreet, het toeristische gedeelte. Vanavond was er een lobster festival. Overal kon je kreeft eten. Er was een markt tot aan Mallory Square. Er speelde bandjes. Het was een drukte van jewelste. En het was nog steeds warm. Dronken mensen zwalkten door de straten. We hebben nog een ijsje gegeten. Die was zo groot dat de hamburger van Dennys er niet meer helemaal bij paste.

Inmiddels liggen de kids weer te slapen. Morgen willen we nog even naar het Most Southern Point en dan gaan we de leuke plekjes onderweg bekijken. Vanmorgen in het andere motel nog de overnachting voor morgen geregeld. We slapen voor 59 dollar in het Courtyard by Mariot in Homestead. Normaal kost dit 119 dollar, dus das mooi voor de helft van de prijs. Ik houd ervan. Maar nu ga ik eerst slapen in dit fantastisch hotel.